Just nu

Ny allians i Kungsör

Månadsmöte i vår lokal på Drottninggatan 9 21/10 kl 17:30

Välkomna till månadsmöte. Dagordning för mötet finns under arkiv och kan fås via e-post, skriv till kerstin.akesson@mp.se.

Invigning av våra nya lokaler 24/8

Vi hade invigning av MP-Kungsörs nya lokaler på Drottninggatan 9. Gästade oss gjorde så väl vänner från MP-kak som tidigare MP-kungsörare. Det blev lite mingel, val-prat och lättare förtäring.

Cykeldag 20/8

Vi träffades på torget och även om det inte ser ut så på bilderna var vädret inte det bästa. Regnet stod som spön i backen. Trotts vädret lyckades vi dela ut en del material, låta några invånare åka cykeltaxin.
Med oss på cykeldagen var Pontus som är på väg till Umeå från Uddevalla på cykel.

Invigning av boulebanorna på Centralvallen

Vi var med om en spännande bouleturnering med mixade lag från de lokala politiska partierna, kommunala tjänstemän, PRO och SPF.
Naturligtvis ställde Miljöpartiet i Kungsör upp med ett lag! Elisabeth Järvinen, Peter Åkesson och Kerstin Åkesson bildade lag och fick spela mot Vänsterpartiet.

"Uppskräpardag"

Vi träffades vid Skillingeaffären kl 10:00 på lördagen den 26/4 och hann trotts att vi inte va så många städa från Skillingeaffären, ner till Kungsgatan och hela vägen ut till Torpainfarten.

Nu utmanar vi andra att ta en egen uppskräpardag. Visst vill ni också ha ett lite snyggare Kungsör utan ölburkar, godispapper och gamla skor längs vägarna. Hur är det med er i de andra partierna, kanske ni vill visa ert engagemang för Kungsör på detta handgripliga sätt.

- Nu får det vara slut med nedskräpning, det är dags med lite uppskräpning!

Tågkampanj
Genomfördes i Kungsör 2014-02-18. Tyvärr var alla tåg inställda denna morgon, vi hade ändå kollat med Trafikverket att tågen skulle gå. På ett sätt en mer aktuellt, dock innebar inställningarna att få som tog sig ner till stationen,
de valde andra färdmedel. Tragiskt nog har Kungsörarna vant sig vid att man kolla strax innan om tåget går eller om man bör ta bilen. Ersättningsbussarna är ofta inte ett alternativ då det innebär rejäla förseningar. Det kan handla om 45 min till en timme. Vi bjöd ändå de resenärer som kom på kaffe/festis och fralla och en pratstund om tågen. Vi talade om hur mycket det skulle betyda både för miljö, privatekonomi och inte minst Kungsör som kommun att tågen fungerar. mme extra. Då går det fortare med bil.